onsdag den 19. marts 2008

Noget om afhængighed


Jeg er nødt til at indrømme det. Vi er blevet afhængige. Nogle mennesker bliver afhængige af piller, alkohol, slik, fedt, motorsport, en fast indtægt, indkøb eller hvad ved jeg. Nu har vi også prøvet at være afhængige her i lejligheden på Rønnegade. Af noget så åndssvagt som Paradise Hotel på TV3.


Alle hverdage kl. 22 bliver vi nødt til at zappe over på TV3 og se 45 minutters hjerneblæst realityshow. Eller rettere 22 ½ minuts reelt TV, når man subtraherer reklamer og gentagelser.


Men sjovt er det, denne flugt fra virkeligheden og hverdagen. For at efterrationalisere og gøre det bare en lille smule legitimt, så bilder jeg mig ind, at man kan lære lidt om menneskets adfærd og relationer til andre. Jeg ved ikke om det passer, men lad mig dog blive i troen.


Nå, jeg smutter igen, vi skal se TV3 lige om lidt. Kom ikke og sig, at jeg ikke er ærlig - jeg synes faktisk det er lidt pinligt - men vi står ved det... :-)


Ingen kommentarer: