søndag den 20. juli 2008

De nye danske stemmer?


Billedet forestiller en sanglærke...

Er det kun mig - eller synes I andre også, at der er gået lidt sport blandt unge danske sangerinder i at efterligne deres ældre medsøstre?

Der er to konkrete eksempler, jeg griber ud af luften:

Lizzie med hendes sang "Ramt i natten":
http://www.youtube.com/watch?v=ajIZ0RQsaDI
- arrangementet mv. er da ret Anne Linnet agtigt! Det har ret meget "Glor på vinduer" mellem linierne.

Sys Bjerre med hendes sang "Malene":
http://www.youtube.com/watch?v=qjNvC_wu0cg
- jeg sys (synes) hendes stemme og sangstil læner sig meget op ad forsangeren i Souvenirs - I ved, dem, der blandt andet sang "Jeg hader Susanne" (en sang, som jeg hader).

Prøv at hør sangene - og lul dig tilbage til 80'erne og 90'erne. Men en popfigur som mig, kan i øvrigt godt lide de to numre.

Mange hilsener
Jacob.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hey Jacob

Det er jo det bedste kompliment du kan give Lizzie, for det er præcis det hun prøver på.
– Jeg synes, Anne Linnet er superfed, og når det endelig var, at jeg skulle lave et firsernummer, så var det bare helt naturligt at lade mig inspirere af hende, siger Lizzie.

/svoger ;-)