mandag den 7. juli 2008

Sommer i Danmark


Kære alle læsere.


Ja, det er længe siden, jeg har givet lyd fra mig - det er der egentlig ikke nogen forklaring på, andet end at tiden går, klokken slår. Og nu har den altså slået til lyd for, at jeg lige skulle udgive et indlæg.

Det er ferietid, er vi alle bekendt med. Her på Østerbro har vi booket os ind i skoleferien/industriferien til trods for at vi hverken har børn i skolealderen eller arbejder ved et samlebånd. Men jeg har tilladt mig at være så betænksom på arbejdet at tage ferie der, hvor der var færrest af mine kolleger, der ville have ferie, og det var altså nu.

Og hvad skal ferien så gå ud på? Jo, vi skal slappe af her i Danmark. Vi har jo allerede haft en lille uges ferie her på Østerbro, så vi er tyvstartet. Vi tager forbi Lottes forældre i nogle dage, derefter op til mine forældre, måske en lille tur i sommerhus i Husby inden vi skal 4 dage til Skagen. Det er mange år siden jeg har været på Skagen, og jeg glæder mig til at skulle forbi Grenen, Skagens Museum og slendre rundt nede omkring havnen. Fiskerestauranterne springer vi over, min udtalte kræsenhed overfor fisk taget i betragtning. Til gengæld kan det være, at vi slår et smut forbi familierne Grønne, der camperer deroppe her i juli - hvis I læser med, så er I hermed advaret.

Hvis der opstår et vakuum undervejs i ferien, så ved jeg godt, hvad der kan tages i brug. Det er simpelt hen Stieg Larssons bøger - jeg er nået til nr. 2, der er grim og barsk, men bare hundehamrende spændende og velskrevet. Jeg glæder mig over, at der er en nr. 3. MEN HVAD SÅ DEREFTER??? Vil I ikke godt tage at gøre jer selv den tjeneste at læse disse bøger? Her er lige et primitivt lille foto af de famøse bøger:





Senere på sommeren står den på et bryllup hos nogle af vores venner, slotskoncert i Ledreborg med Sebastians Skatteøen, og jeg har også en ubændig trang til at skulle forbi Grønnegårdsteateret og se "Den politiske kandestøber", som de opfører derinde.

Efter 5 uger på arbejdsmarkedet sætter jeg i slutningen af august det hele i frigear igen, fordi det er tid til FIP-kongres i Basel - og der bliver nok også mulighed for at kigge forbi Casper og Marianne i Lausanne. Men mere herom senere.

God sommer til jer alle - og lad os håbe på en varm og solrig sommer.

Jacob.

Ingen kommentarer: