torsdag den 21. februar 2013

En overraskelse

Vi må indrømme det: Vi arbejder med et begreb her i huset, der hedder en overraskelse. Eller som pigerne siger: "En over-rassels". Det er små ting i hverdagen, der lige kan gøre en situation lidt nemmere - en bog der er fundet på tilbud, et lille puslespil, en pakke tusser eller nogle perler.

For nylig kunne jeg ikke dy mig, da jeg fandt DVD-boksen med alle de gamle Far til fire film. Pigerne er helt vilde med Lillepers oplevelser. Det er sjovt at se hvordan de bliver helt opslugt af disse naive fortællinger fra 50'erne, hvor livet "tilsyneladende" var noget mere ukompliceret end nutidens samfund.

Det er i hvert fald en god investering med disse film, og jeg må også indrømme, at jeg selv bliver lidt fanget af fortællingerne.

Jacob.

Ingen kommentarer: