lørdag den 28. februar 2009

Farvel vinter - goddag forår

Så blev det vinterens sidste dag (og symbolsk falder der lige nu lidt snefnug ned udenfor mit vindue). I morgen starter foråret, og hvor er det bare en dejlig tanke. Personligt glæder jeg mig til at en tur med barnevognen ikke inkluderer at skiundertøjet skal på først.

I denne uge har vi haft besøg af farmor. Desværre var besøget mærket af at Julie blev syg. Natten til onsdag var meget uroligt, og Jacob og jeg fik ikke meget søvn (Emma sov fint fra alt postyret). Det viste sig da også at Julie havde 39 grader i feber. Hun sov det meste af onsdagen (midt eftermiddag var feberet faldet ca. 1 grad) og vi fik alle en del søvn natten til torsdag. Nu er hun frisk igen. Dejlig har hun været hele tiden...

Torsdag startede min mødregruppe op. Endnu en af disse nye ting som kommer i kølvandet på en graviditet/fødsel. Og jeg må da også indrømme at jeg var lidt spændt på hvad det nu var for noget vi skulle til. Men det gik rigtig godt, og vi havde en hyggelig eftermiddag. Igen opførte Emma og Julie sig pænt, og tog det postyr der er med 6 børn under 3 måneder med ophøjet ro. Anderledes ser det ud når far laver sjov, og prøver at rydde lidt op...


På mandag kommer svømmepigerne, med deres små rollinger. Så bliver der fundt hus her på Rønnegade. De bliver spændende at se især Emil og Nellie - dem har jeg ikke hilst på endnu.

Mandag aften kommer mormor så hun kan hjælpe tirsdag hvor turen igen går til Glostrup Hospital - Emma skal ind til ortopædkirurgen med hendes fod. Vi synes den er blevet ganske fin, og har været ret flittige med strækøvelserne. Det bliver spændende hvad han siger, og om dette er sidste gang vi skal derud. Tirsdag eftermiddag skal pigerne op til lægen til den første vaccination, så må vi se hvad de siger til det. På sygehuset var det meget rolige når der skulle tages blodprøver (til måling af bilirubin / gulsot). Men det er jo lidt andet når væsken skal ind i kroppen. Og så selvfølgelig også hvordan de reagerer bagefter.

En ny ret - serveres dagligt.

Ingen kommentarer: