lørdag den 14. februar 2009

Uge 7

Mens det meste af Danmark har holdt vinterferie, og for manges vedkommende har tilbragt denne med to brædder spændt fast under fødderne, mindede vores uge i forbløffende grad om de foregående uger.

Det har været Jacobs lange arbejdsuge, dvs. arbejde 4 hverdage + lørdag. I denne uge faldt fridagen på torsdag, og denne blev delvist brugt på en reception og sammen med Casper og Andreas inde i byen.

For at jeg ikke skulle gå helt i baglås i mellemtiden, var det lykkedes os at lokke mormoren herover på en éndagstur tirsdag. Pigerne og jeg samlede hende op på Høje Tåstrup station, og vi kørte derefter sammen til Stof og Stil i Roskilde. Det blev en halvdyr fornøjelse, men jeg er sikker på at resultaterne deraf bliver rigtigt gode. Vi er inviteret til fastelavnsmadklub i den kommende weekend, og jeg har selv været i gang med at lave fastelavnskostumer til pigerne af noget af det indkøbte stof. Synes i øvrigt selv at det er blevet ret godt - vi får se i næste weekend hvad andre synes. (Ja, man er vel blevet børnefamilie med alt hvad dertil hører)

Natten til tirsdag lavede pigerne koncert, og det var derfor ikke blevet til så meget søvn for Jacob og jeg, så et par ekstra hænder til at tage sig af pigerne var meget velkomment...



Det var også i denne uge at tøjet i størrelse 56 blev lagt frem. Julie er nemlig ved at være for lang til sparkedragterne. Det kommer bag på én hvor stor en begivenhed det egentligt er, når ens lille pus skal skifte tøjstørrelse. Jeg har aldrig tænkt over det tidligere, men det er jo om noget et tegn på at de vokser, så det vi gør ved dem må jo være det rigtige :-)

Fredag eftermiddag kiggende familien Madsen forbi. Desværre have Julie fået ondt i maven, så besøget blev noget præget af gråd. Heldigvis gik det over i løbet af aftenen, og Julie kunne tage sig en velfortjent lur på sofaen inden vi alle skulle i seng og sove.

Som følge af Julies lange lur på sofaen, mente hun at kl. 7.30 var det på høje tid at stå op i morges. Og den var Emma med på. Så selvom jeg var banke-træt efter kun sammenlagt ca. 4 timers søvn, stod vi alle op kl. 7.30 Puha. De har ellers hele tiden været rigtig gode til at sove om formiddagen, så jeg kunne få indhentet noget af det mistede fra natten. Lad os håbe at dette er en enlig svale.

I dag, lørdag, har Iben været forbi til hyggesnak i sofaen. Ja, andet blev det ikke til i de 6 timer hun var her. Pigerne charmede det bedste de havde lært, så mon ikke hun snart kigger forbi på besøg igen - det vil vi gerne have :-)


Jeg har tidligere været inde på at vi arbejder på at komme på 7 måltider i døgnet. Der er desværre intet fremskridt sket i den retning. Emma har 4 gange nu haft ca. 4 timer imellem to måltider om natten, men Julie følger ikke trop (i hvert fald ikke endnu - man kan jo håbe). Men vi håber videre - det må jo sket på et eller andet tidspunkt, at det bliver muligt at sove bare 3,5 timer i træk :-)

Jeg vil slutte indlægget af med en lille hilsen fra Emma:


- det er bare supersjovt på fars arm (og der er heldigvis langt flere af disse stunder)

Ingen kommentarer: