onsdag den 13. marts 2013

Forårsferie med pigerne

I denne uge holder jeg ferie - mine ansatte har, ganske betænksomt, sagt at jeg må huske at holde de ferieuger, jeg skal, og det kan jeg jo kun give dem ret i.

Lottes arbejde kræver i denne uge hendes gode tilstedeværelse, så jeg valgte at tage pigerne med til Ringkøbing på en lille ferie, helt på deres præmisser.

Vi har fundet ud af hvor funktionelt det er, at lade os transportere om aftenen, når pigerne alligevel skal lægges i seng, for de har en god evne til at blive lullet i søvn, når vi kører. Vi kørte mod Vestjylland søndag aften, hvor der dog var et grimt snevejr, men med de midtjyske motorveje uden trafik, så var det en smal sag.

Mandagen blev brugt til lidt indkøb i byen, en tur til Badeland i Søndervig (det var pigerne glade for), en tur til sommerhusene i Husby - vi ser frem til at farmor og farfars sommerhus bliver lige så flot som onkel Carstens. Dagen sluttede af med en dejlig middag, hvor der var familiebesøg af Luci, Carsten, Piia og Morten.

Tirsdagen blev inddraget til en tur til Holstebro - det er efterhånden længe siden vi har været der. Vi fandt flere gode ting til store og små, og vi fik en dejlig frokost på Jensens Bøfhus, helt efter pigernes dagsorden, hvor de kunne tegne og fik balloner. De går meget op i, at restauranten hedder det samme som Lillepers hund. Efter aftensmaden passede farfar pigerne, for jeg var med farmor til foredrag i Rådhushallen med Hans Edvard Nørregaard-Nielsen - en spændende kulturperson, der er dygtig til at fortælle og formidle, på tværs af kultur, historie, geografi og sprog.

Onsdag var vi på biblioteket, hvor pigerne var med til sanglege. Jeg så udstillingen på museet om bunkeren fra Houvig, som man gravede ud for nogle år siden - det var interessant. Vi fik frokost på Italia inden vi tog hjem og slappede af og læste børnebøger og aviser. Efter aftensmaden kørte vi retur til Kolding med to piger, der var fyldt med gode oplevelser. Julie havde fået en eftermiddagslur og så så meget frem til at se mor igen, at hun snakkede hele vejen hjem. Emma snorksov hele vejen, men hun har også lidt mere sovehjerte.

Nu er der lige nogle dage herhjemme - dejligt.

Forårshilsener fra Jacob.

Ingen kommentarer: