tirsdag den 1. december 2009

Hamstring af pasning

Vi har de sidste par dage benyttet os af muligheden for pasning af pigerne. Det gør vi jo med mellemrum, når der er besøg fra Ringkøbing eller Middelfart.

I lørdags var der julearrangement for mit arbejde. Vi havde bestilt billetter til "Elsk mig i nat" i Tivolis Koncertsal. Lotte og jeg har jo været inde og se den tidligere på året, men vi var så vilde med forestillingen, at jeg tænkte at det måtte være sagen, da jeg i sommer gik i gang med arrangere vores personalearrangement på apoteket. Desværre var der en del ansatte, der meldte fra, så der var en del billetter i overskud, der heldigvis blev solgt gennem Den Blå Avis på nettet - og Lotte reddede sig også en billet. For mormor havde tilbudt/indvilget i at passe Emma og Julie imens. Desværre var madklubjulefrokosten blevet lagt denne eftermiddag også, men vi er sikre på, at den også blev afviklet tilfredsstillende uden vores deltagelse.

Vi havde en forrygende eftermiddag/aften/nat i godt kollegialt samvær, og det blev også et godt stykke ud på natten inden jeg landede på Østerbro igen. Og søndag var det skønt at få lov til at sove (tiltrængt) længe efter den bytur.

Der var dog allerede lagt planer for resten af søndagen: Pigerne blev passet (igen, men de sov alligevel på altanen), mens vi parallelforskød måske 100 kg indbo fra kælderrum til hhv. papircontainer og genbrugs/skralderum. Det har længe stået på ønskesedlen at vi fik skabt lidt plads dernede - og med et par timers effektivt arbejde lykkedes det.

Vi hilste lige på pigerne, gav dem aftensmad, og lagde dem i seng (og jeg optog sidste afsnit af Forbrydelsen II), inden vi satte os i bilen mod Imperial. Mormor, ja hun var så rar igen at passe de små piger. Vi skulle lige have vinget "Luftkastellet der blev sprængt" af på listen over film, vi kan sige "den har vi set i biografen" til.

Jeg har tre feriedage i denne uge og de er allerede vekslet til gøremål: Efter en indkøbstur til Malmø igår, og idag babysvømning samt risengrød ved familien i Bagsværd, så er vi nu nået til det punkt i vores tilværelse, hvor vi hellere må hellige os 2 x 1 års fødselsdag på torsdag. Vi får familiebesøg fra nær og fjern, og det glæder vi os til.

Hvad skulle vi dog gøre uden de gode muligheder for børnepasning, som vi har? Vi er meget taknemmelige.

Hilsener og tak
fra Jacob

Ingen kommentarer: